مرجع تخصصی سلامت و زیبایی

يكشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۸ ب.ظ

شیوه زندگی سالم با ورزش

گام های جدیدی که به سوی یک شیوه زندگی سالم تر بر می دارید در ابتدا ممکن است دلهره آور باشد. اما با تجهیزات مناسب ورزشی و انگیزه، و ذهنیتی آماده این شیوه زندگی ساده تر می شود. همه این تغییرات کوچک هر روز و با تمرینات ساده شروع می شود که با گذشت زمان به تغییرات بزرگ و تمرینات پیچیده تر تبدیل شود. فعالیت بدنی منظم می تواند به شما در پیشگیری از بیماری ها کمک کند. سعی کنید در این شیوه از زندگی وزن خود را کنترل کنید و سلامت جسم و روان خود را بهبود بخشید.


تمرینات بدنسازی


در اینجا پنج مرحله ساده برای رسیدن به ذهنیت و انگیزه لازم برای انجام ورزش های روزانه و به طور منظم آورده شده است. به یاد داشته باشید، ورزش نه تنها باعث می شود که شما جسم و روحی سالم تر داشته باشید، بلکه باعث می شود احساس سرزندگی،
شادابی و نشاط در شما تازه شود.


از خود انتظارات واقعی داشته باشید و برای خود اهدافی تعیین کنید.
قبل از شروع تمرینات جدید خود، یک هدف را برای خود تعیین کنید. چه چیزی می خواهید به دست آورید. چه میزان از وزنتان را می خواهید کم کنید. و برای زیبایی و سلامت اندامتان چه برنامه ی دارید.


سعی کنید به یک هدف فیزیکی کوچک فکر کنید و لیستی از اهداف برای خود تهیه کنید. اهداف نزدیک برای خود در نظر بگیرید هنگامی که از انتظارات واقع گرایانه لیستی برای خود تعیین می کنید، می توانید آنها را بدست آورید. سپس شما بر اهداف خود سخت تر کار می کنید.


اگر برای اهداف ورزشی خود تصمیم به رفتن باشگاه بدنسازی خارج از منزل دارید بسیاری از سالن های ورزشی مربیان خصوصی برای رسیدن به هدف و تمرینات برای شما وجود دارد. اگر شما در مورد آنچه که می خواهید و تمرینات ورزشی خود مطمئن نیستید یا حتی چگونگی انجام این کار از نظر فیزیکی را نمی دانید ، مربیان خصوصی کلید بهبود افکار فکر شما هستند و می توانند به شما در این راستا به صورت ماهرانه کمک کنند.

یک دوست تناسب اندام و شریک ورزشی برای خود پیدا کنید.
مطالعات نشان می دهد که زمانی که شما با شریک تناسب اندام و ورزشی کار می کنید، انگیزه بیشتری برای تمرینات خود دارید. این که آیا شما به راحتی در هنگام کار با یک دوست سرگرم کننده تر هستید و یا احساس رقابت بیشتری می کنید و خودتان را به حد مطلوب برسانید، بستگی به شخصیت شما دارد. در هر صورت، داشتن یک دوست توسط شما در انجلم تمرینات ورزشی بسیار مفید است.

انجام تمرینات در هر جای ممکن.
مهم نیست که شما نمی توانید عضو باشگاه گران قیمت باشید. و یا دسترسی به دستگاه های ورزشی و تناسب اندام ندارید، این بدان معنا نیست که نمی توانید به طور جدی ورزش کنید و یا از اهداف خود دور بمانید. و اینکه  تصور کنید که ورزش باید رسمی باشد و فقط در ورزشگاه های بدنسازی و با وجود مربی صورت بگیرد.


پیاده روی تند در سراشیبی و یا سربالای های اطراف، انجام دادن حرکات کششی، هر چیزی که قلب شما را به تپش دربیاورد و بدن شما اکسیژن بیشتری استفاده کند، نوعی فعالیت های بدنی و ورزشی محسوب می شود. بنابراین، اجازه ندهید عاملی باعث شود که از اهدافتان دور بمانید.

تغذیه سالم داشته باشید.
برای داشت تناسب اندام، ورزش کردن و انجام تمرینات نیمی از نبرد است. شما باید از رژیم غذایی سالم برای برنامه تناسب اندام خود استفاده کنید. اگر می توانید با متخصص تغذیه مشورت کنید. یک متخصص تغذیه خوب می تواند به شما بگوید چه غذاهایی برای بدن شما لازم است و به شما کمک می کند تا بدنی سالم تر داشته باشید و خیلی زودتر به اهداف خود برسید.

از فعالیت های ورزشی خود  لذت ببرید.
تو تنها نیستی! میلیون ها نفر دیگر می خواهند که به طور مرتب ورزش کنند اما دشوار است که با  انگیزه و علاقه مند باقی بمانند. اولین قدم در هر نوع ورزشی، وضعیت روانی شما است. مهم است که به خاطر داشته باشید که ورزش میکنید، که احساس خوبی پیدا کنید نه اینکه خود را شکنجه بدید. پس فعالیتی انجام دهید که از آن لذت می برید به عنوان مثال، یوگا یک روش فوق العاده برای تمیز کردن ذهن شماست .

اگر شما تمرینات جدید خود را با نگرش منفی نسبت به ورزش شروع کنید، خودتان نمیتوانید منظم کار کنید. به یاد داشته باشید که ورزش می تواند سرگرم کننده باشد. و سلامت جسم و روح خود را در گرو آن ببینید.

ورزش منظم با بسیاری از مزایای سلامت جسم همراه است، مطالعات نشان می دهد که ورزش طول عمر را افزایش می دهد، فشار خون را کاهش می دهد، خطر سرطان های مختلف را کاهش می دهد و حتی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. هنگامی که تمرین منظم خود را آغاز می کنید، متوجه خواهید شد که بدن شما نه تنها به تناسب می رسد، بلکه شما نیز انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزه مره خود دارید.


منتونیکاعضله سازی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۱
سمانه اصلیان

نظرات  (۲)

درود بر تو.ورزش خیلی خوبه.
دعوتی به وبلاگم.
۱۱ آذر ۹۷ ، ۱۲:۵۵ نگار جهانشاهی
خیلی خوب بود برات ارزوی موفقیت میکنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی