مرجع تخصصی سلامت و زیبایی

دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷، ۰۴:۵۱ ب.ظ

تاثیر تغذیه و ورزش در زندگی

ورزش منظم و مصرف یک رژیم غذایی سالم روزانه می تواند منجر به مزایایی چون افزایش انرژی، شادی، تندرستی و سلامت و حتی زندگی طولانی شود. ورزش و رژیم غذایی به تعیین سلامت کلی شخص کمک زیادی می کند و هر دو بخشی از شیوه زندگی شما می تواند تفاوت های چشمگیری در نحوه نگاه و احساس شما در زندگی ایجاد کند.

تغذیه و ورزش در سلامت

فواید سلامتی

طبق گزارش وزارت بهداشت و درمان و خدمات انسانی، یک رژیم غذایی سالم باید شامل میوه ها، سبزیجات، دانه های غلات، محصولات لبنی کم چرب و گوشت کم چرب باشد. در غذا خوردن نیز باید میزان مصرف کلسترول، سدیم، قند و اشباع چربی خود را به حداقل برسانید. در رابطه با ورزش منظم، یک رژیم غذایی سالم می تواند خطر بیماری قلبی، پوکی استخوان، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و برخی از سرطان ها را کاهش دهد.

وزن

اگر دچار اضافه وزن هستید، خوردن مواد غذایی سالم همراه با ورزش منظم می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند و آن را از بین ببرد اگر شما مشکل وزن نداشته باشید، فعالیت بدنی و رژیم غذایی سالم می‌تواند به حفظ وزن فعلی خود کمک کند و خطر ابتلا به اضافه وزن را در سن شما کاهش دهد. غذاهای سالم به طور کلی کالری کمتری دارند و فعالیت بدنی منظم باعث کاهش کالری اضافی برای حفظ سلامتی سالم می شود.

انرژی

با توجه به موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیه، ترکیبی از ورزش کردن و خوردن غذاهای سالم می‌تواند میزان انرژی شما را افزایش دهد و به شما در ایجاد احساس آرامش و آگاهی بیشتر از لحاظ ذهنی و جسمی کمک کند. غذاهای سالم بدن شما را به مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز خود می رساند.

ورزش

ورزش، مواد شیمیایی مغز را تحریک می کند که باعث ایجاد احساس شادی، رضایت و آرامش می شود، بنابراین اگر به طور منظم تمرینات ورزشی انجام می‌دهید این احساس به شما منتقل می‌شود. فعالیت فیزیکی همچنین می تواند باعث افزایش ظاهر فیزیکی شما در هنگام چربی سوزی و ایجاد عضله می شود، که عامل مهمی در تقویت اعتماد به نفس و الهام بخشیدن به زندگی رضایت بخش است.

تنوع فعالیت

ورزش و غذا خوردن سالم می تواند زندگی شما را متنوع تر و جالب تر کند. به دنبال راه های خلاقانه فعالیت جسمی در زندگی روزمره خود باشید و همیشه با همان تمرین معمولی رفتار نکنید. ورزش با همکاران، رقص با دوستان، رقصیدن با یک تیم ورزشی و صرف زمان فعال با بچه ها و اعضای خانواده خود را انجام دهید. رژیم غذایی سالم همچنین می تواند فرصتی برای پخت و پز خانه، کلاس های آشپزی، بازدید از بازار کشاورزان و فعالیت های سرگرم کننده تر داشته باشد.

ورزش و تغذیه در سلامت


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۷
سمانه اصلیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی