مرجع تخصصی سلامت و زیبایی

سه شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۷، ۰۳:۱۲ ب.ظ

چگونگی برای جلوگیری از تعریق بیش از حد


تعریق بیش از حد بدن اغلب با حالات استرس، چاقی بیش از حد، فعالیت نامتناسب هورمون ها، کمبود تغذیه بدنی گردش خون ضعیف در ارتباط است. برخی از بیماری‌ها سبب تعریق بیش از حد می شوند. که می توان دیابت، تب، یائسگی را نام برد. مشکل تعریق در هرجایی از بدن می‌تواند بروز کند مانند زیر بغل، گردن، پاها، پیشانی و پوست سر. 

تعریق بیش از حد

تعریق بیش از حد بدن علاوه بر بوی ناخوشایندی که دارد و ظاهر نامتناسب با برخی لباس ها باعث خجالت و آزار شخصی می شود. برای تعریق بیش از حد می توان راهکارهای گیاهی و شیمیایی زیادی استفاده کرد. 


اگر هر یک از این موارد تعریق برای شما اتفاق افتاده است، توصیه می کنیم که از طریق این خواندن این مقاله آن را متوقف کنید.  عرق کردن بیش از حد می تواند در همان زمان بسیار ناراحت کننده و شرم آور باشد. ممکن است اعتماد به نفس خود را به طور کامل از دست بدهید و شما را در محیط ناراحت و گیج می کند. اگر شما مایل به مبارزه با عرق کردن بیش از حد هستید، در اینجا 4 راهکار مطمئن برای انجام این کار وجود دارد و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

تعریق زیر بغل


از ضد تعریق قوی استفاده کنید.

ضد تعریق برای همه افراد لازم است، به خصوص اگر شما مستعد عرق بیش از حد هستید. یک ضد عرق حاوی حداقل 14٪ کلرید آلومینیوم را انتخاب کنید. این کلرید آلومینیوم در ضد تعریق  باعث توقف تعریق می شود. این مواد موجود در ضد تعریق ها نه تنها مانع از عرق کردن می شود، بلکه به حذف بوی بدن کمک می کند. قبل از رفتن به رختخواب برای بهترین نتایج، ضد عرق روزانه خود را روی پوست تمیز و خشک بمالید.


استفاده از ضد تعریق

به مواد غذایی مصرفی خود توجه کنید.

غذای تند و سرخ شده روزانه خود را محدود کنید. چنین غذا های فقط غده های تعرق را تشدید می کند و موجب تعرق می شود. به جای آن به گزینه های سالم و سبزیجات برای مصرف روزانه بپردازید. همچنین آب آشامیدنی و مصرف مقدار زیاد آب باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود . و همچنین میوه هایی که دارای مقدار زیادی آب می باشند نیز یک گزینه عالی هستند. این تغییرات کوچک در عین حال ضروری را ، در رژیم غذایی خود انجام دهید و در بلند مدت متوجه تفاوت آن خواهید شد.


مواد غذایی سالم

ورزش منظم را فراموش نکنید.

برخلاف آنچه اغلب افراد فکر می کنند که ورزش و تمرینات بدنی باعث تعریق می شود، تمرینات شما عموما عرق کردن را کاهش می‌دهد. ورزش به کاهش هورمون استرس کمک می کند، شما را آرام می کند و شانس بیش از حد شما را برای کاهش تعریق افزایش می‌دهد. نه تنها این باعث می شود منافذ بسته باز شود . پس سعی کنید با تمرینات و حرکات ورزشی هم به اندام مناسب برسید هم بیه کاهش تعریق بدن خود کمک کنید.


ورزش روزانه

اجازه دهید پوست شما نفس بکشد.
استراتژی پوشیدن در این زمینه بسیار حیاتی است. چیزی که شما می پوشید یکی دیگر از عواملی است که به چگونگی عرق کردن کمک می کند. پارچه های سبک و راحت را بپوشید، لباس های با بافت نرم و نخی اجازه می دهد هوا از طریق آنها در جریان باشد. به جای پارچه های سنگین مانند مخملی، پنبه و ابریشم این پارچه ها را انتخاب کنید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۰۷
سمانه اصلیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی